11

Між технічними та наркотичними коноплями є суттєва різниця.

Україні треба взяти приклад з країн ЄС, США, Канади і Китаю, які стали розрізняти наркотичні та технічні коноплі, прирівнявши останні до звичайної сільськогосподарської культури, хоча і з певними заходами контролю. Адже технічні коноплі містять низький рівень ТГК (Тетрагідроканабінол – головний психоактивний компонент канабісу). Про це йдеться у дослідженні експертів BRDO «Зелена книга «Ринок технічних конопель».

Згідно з дослідженням, світовий ринок технічних конопель оцінюється в понад $4 млрд та є інвестиційно привабливою сферою сільського господарства. Країни-члени ЄС, США, Канада і Китай вже мають чітке державне регулювання ринку технічних конопель. Більше того, ці країни вже перейшли до наступного рівня лібералізації використання рослин канабісу та активно вивчають напрямки для його застосування у медичних цілях. Комісія з наркотичних засобів ООН 2 грудня 2020 року взагалі виключила канабіс з категорії небезпечних наркотичних засобів, які були закріплені у Списку IV Конвенції. Очікується, що це надзвичайно позитивно вплине на подальше використання всіх корисних компонентів та властивостей конопель.

В Україні ж культивування технічних конопель досі залишається надмірно зарегульованим. Якщо в іноземців регулюванням ринку конопель займається Міністерство сільського господарства, то в Україні за це відповідають МВС та МОЗ. Прийнятий ще у 1995 році Закон України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори», яким технічні коноплі прирівняні до наркотичних, що надмірно ускладнило ведення господарської діяльності з вирощування конопель, діє до сьогодні.

Якщо усунути зайве регулювання, українські аграрії зможуть займатися багатовекторним високорентабельним бізнесом із потенційним доходом до $100 тис. на га.

Серед основних проблем, які потребують вирішення, названі такі:

  • технічні коноплі нині регулюються еквівалентно наркотичним засобам;
  • невизначеність термінів «технічні коноплі» і «наркотичний канабіс» у законодавстві;
  • відсутність у законодавстві кодів КВЕД та УКТЗЕД для ідентифікації деяких продуктів переробки (листя, суцвіття та екстракти технічних конопель);
  • надмірний контроль із боку правоохоронних органів;
  • одночасне ліцензування й квотування для вирощування конопель та інші.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.