6

Для отримання допомоги потрібно подати заяву, цифровий підпис та відповідати встановленим вимогам.

Матеріальну допомогу ФОПам та найманим працівникам у розмірі 8 тисяч гривень, гарантовану ухваленим Законом України № 1071-IX «Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», почали видавати із сьогоднішнього дня – 22 грудня.

До Нового Року гроші обіцяють видати тим, хто звернувся із відповідною заявою до 21 грудня. Заявки отримані після 21 грудня, будуть розглянуті на початку 2021 року.

Згідно із законом зазначена соціальна підтримка здійснюється у наступній формі: одноразова виплата застрахованим особам, які є найманими працівниками суб’єктів господарювання, у зв’язку із втратою ними частини заробітної плати, а також фізичним особам–підприємцям (ФОП), у зв’язку із втратою ними частини доходу, внаслідок тимчасової зупинки економічної діяльності через запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19);

Щоб отримати одноразову матеріальну допомогу, ФОПи та наймані працівники мають самостійно подати свої заяви в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису, електронної системи ідентифікації «Bank ID» чи іншого засобу ідентифікації особи, який дає можливість однозначно ідентифікувати заявника, через Єдиний державний вебпортал електронних послуг «Портал Дія». У заяві, крім традиційних персональних даних, вказується також номер банківського рахунку для виплати одноразової матеріальної допомоги – за стандартом IBAN.

Після перевірки наявної у заяві інформації Пенсійним фондом України та Мінцифрою, затверджені списки на виплату одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам подаються уповноваженому Кабінетом Міністрів України банку для проведення платежів. Це – АТ «Ощадбанк». А головним розпорядником бюджетних коштів є Мінсоцполітики.

Одноразова матеріальна допомога застрахованим особам не надається:

1) найманим працівникам:

  • які на дату звернення працюють у суб’єкта господарювання, що не нарахував єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за третій квартал 2020 року;
  • які працюють у суб’єкта господарювання, основний вид економічної діяльності якого на 31 жовтня 2020 року не належав до Переліку видів економічної діяльності;
  • які працюють у суб’єкта господарювання за сумісництвом;
  • середня заробітна плата яких перевищує тридцять тисяч гривень на місяць. При цьому для обчислення середньої заробітної плати враховуються усі місяці третього кварталу 2020 року;

2) фізичним особам-підприємцям, які є застрахованими особами:

  • державна реєстрація яких на дату набрання чинності цим Законом становить менше трьох місяців;
  • які на дату набрання чинності цим Законом сплатили у 2020 році єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за себе менше ніж за три місяці;
  • основний вид економічної діяльності яких на 31 жовтня 2020 року не належить до Переліку видів економічної діяльності;
  • які є найманими працівниками та фізичними особами-підприємцями одночасно;
  • підприємницька діяльність яких на дату набрання чинності цим Законом, за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, припинена.

У разі виявлення недостовірних відомостей, наданих застрахованою особою, на підставі яких було виплачено одноразову матеріальну допомогу, що впливають на право застрахованої особи на її одержання, сума одноразової матеріальної допомоги підлягає поверненню.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути у курсі найважливіших подій.