4

Кабмін пропонує розширити коло осіб, які можуть бути суб’єктами землеустрою.

У Верховній Раді зареєстровано законопроект, раніше схвалений Кабміном, про внесення змін до Закону «Про землеустрій» щодо уніфікації деяких видів документації із землеустрою № 4515 від 18.12.2020.

Зокрема, пропонується ввести в Закон «Про землеустрій» нових суб’єктів, які не є землевласниками чи землекористувачами – заінтересованих осіб у здійсненні землеустрою.

Під такими особами будуть розумітися юридичні чи фізичні особи, які на момент отримання рішення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування про надання дозволу на розробку документації із землеустрою, замовлення документації із землеустрою не є землевласниками чи землекористувачами.

Землеустрій зможе здійснюватися на підставі також укладених договорів між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами), іншими заінтересованими особами у здійсненні землеустрою та розробниками документації із землеустрою.

Заінтересовані особи також зможуть бути замовниками документації із землеустрою.

Крім того, до закону пропонується ввести термін «особистий електронний кабінет». Це персональне місце сертифікованого інженера-землевпорядника, яке забезпечено взаємодією з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері землеустрою, доступ до роботи в якому здійснюється будь-якого комп’ютера, смартфона, планшета, підключеного до Інтернету, шляхом автентифікації з використанням кваліфікованого електронного підпису та авторизації користувача під час виконання робіт із землеустрою.

Пропонується уточнити вимоги до змісту документації із землеустрою.

Так, документація із землеустрою у складі текстових матеріалів містить пояснювальну записку, в якій обов’язково зазначається інформація про:

  • об’єкт землеустрою (існуючі та проектні характеристики: цільове призначення, категорія земель, угіддя);
  • наявність обмежень у використанні об’єкта землеустрою;
  • наявність обтяжень прав на земельні ділянки;
  • підстави для виконання робіт із землеустрою;
  • виконавця робіт із землеустрою та його технічне і технологічне забезпечення;
  • проведені обстежувальні, вишукувальні, топографо-геодезичні, картографічні, проектні та проектно-вишукувальні роботи, що виконувалися з метою складення документації із землеустрою (у разі виконання таких робіт);
  • використані відомості з банку геодезичних даних (у разі формування земельної ділянки);
  • відомості про ґрунти (у разі формування та/або зміни цільового призначення земельної ділянки сільськогосподарського призначення);
  • відомості про відновлення земель згідно із затвердженими відповідними робочими проектами землеустрою на раніше відпрацьованих площах у встановлені строки (у разі формування та/або зміни цільового призначення земельних ділянок для потреб, пов’язаних із користуванням надрами);
  • відомості про зелені насадження, які розташовані на земельній ділянці (у разі наявності).

По-іншому викладено статтю 38 Закону щодо оцінки земель та земельних ділянок під час здійснення землеустрою.

Так, замість детального урегулювання пропонується просто визначити, що під час здійснення землеустрою проводиться оцінка земель та земельних ділянок у випадках та порядку, встановлених Законом України «Про оцінку земель».

Також вносяться зміни до статті 50 «Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок», де визначається таке.

Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок розробляються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок (до моменту внесення до Державного земельного кадастру відомостей про функціональні зони) та/або формування нових земельних ділянок.

Одним проектом землеустрою щодо відведення земельних ділянок можливо здійснити формування та/або зміну цільового призначення двох і більше земельних ділянок за умови, що розпорядником земельних ділянок буде один орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України.

Проекти землеустрою щодо відведення земельних  ділянок включають:

завдання на виконання робіт;

………..

витяг із Державного земельного кадастру про земельну ділянку (у разі наявності відомостей у Державному земельному кадастрі);

………..

акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон,  прибережних захисних смуг та пляжних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки);

перелік обмежень у використанні земельних ділянок  (у разі їх наявності).

Як зазначає Кабмін, на сьогодні існує проблематика щодо відсутності визначення інформації у деяких складових документації із землеустрою на законодавчому рівні, наявність  у складі документації із землеустрою неактуальних документів, що призводить до ускладнення розроблення документації із землеустрою, тому: 

  • з метою уніфікації деяких складових документації із землеустрою проектом акта пропонується визначення чітких положень пояснювальної записки;
  • з метою дерегуляції у сфері розроблення документації із землеустрою пропонується вилучити зі складу документації із землеустрою неактуальні документи.

Крім того, деякі положення Закону України «Про землеустрій» пропонується привести у відповідність до Закону України «Про електронні довірчі послуги», визначити вимоги до електронної форми документації із землеустрою, розширити коло осіб, які можуть виступати замовниками документації із землеустрою.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути у курсі найважливіших подій.